Friday 22 February 2019

PhD satu perjalanan yang indah

Assalamualaikum semua.

Aku dah lama tak menulis di sini. Mungkin aku sibuk sikit.

Alhamdulillah, tanggal 12/2/2019, aku telah berjaya lulus viva aku dengan mendapat keputusan B1 (lulus dengan pembetulan).

Aku dapat Graduate on Time sebab aku baru semester lima. Phd kebiasaannya kena buat dalam tempoh tiga tahun.

Aku turut dicalonkan sebagai pelajar cemerlang. Alhamdulillah. Semua ini kurniaan Allah.

Aku akui. Aku tak tahu buat research. Rasanya aku dah cerita dalam topik tentang Dr Sue tu.

Aku cuma teringat balik. Aku yang tak tahu buat research. Terkial-kial nak buat research waktu master. Literature review pun tak tahu apa benda. Apatah lagi method.

Aku teringat sahabat aku pernah cakap kat aku.

"Kau ni sambung PhD nak buat guna method apa?" Alamak. Serius aku tak tahu.

Tapi aku pesan pada diri aku sendiri. Kalau kau tak tahu kau pergilah belajar. Tanya orang. Alhamdulillah. Aku pergi belajar  dengan ramai orang. Dan faktor persekitaran aku turut mempengaruhi. Isteri, keluarga. Aku sayang keluarga aku.

Mungkin hari ini aku tak sempat nak kongsikan tips PhD, in sya Allah malam esok aku kongsikan. Nak tidur dah.

Assalamualaikum

Khairy
0125
22022019
Kampung Perak

No comments:

Post a Comment