Monday 21 November 2016

Sejarah aku yg cuba orang hilangkan

pernah tak...ko dihilangkan dalam sesuatu sejarah atau kenangan?

aku penah juga la rasa...

time sekolah dulu, aku pernah dinobatkan pelajar terbaik baik PMR dan SPM.. walaupun Diploma n STAM aku agak ok...tp takde la dapat terbaik...cuma aku pelik...bile cte pasal tahun aku dapat keputusan tu, seolah2 mcm tk wujud aku...sekolah pandang orang lain...pergh...

aku rasa maybe sebab aku dlu jahat kot... bukan jahat mane pon... biasalah, budak2.. zaman tula nak memberontak... rasa nak melawan..aku bukan melawan dok belakang pintu..tp kalau aku lawan, mmg saf depan la..diorang nak buang aku, t sayang pulak takde yang cerdik lagi..

tp tula, aku rasa aku dihilangkan... takde pon bile alumni o program panggil alumni, aku akan dijemput..paling kurang pon bagi talk ke...diorang lagi cenderung nak panggil junior aku yang dapat result terbaik kt UIA... aku pon terbaik gak la..cuma takdelah terbaik..dia keje bank negara..aku keja universiti..kan lain tu... universiti kan lebih rendah dari keje bank negara... atau nampaknya, sejarah aku cuba dihilangkan... apakan daya... tula, sape suh belaja malas dulu... asyik sap okok aje..

takpelah.... aku terima jela...

penah juga sejarah aku dihilangkan time degree... mmg time blaja degree, aku masih degil dan tak dengar kata sangat.. tp aku bukan MUNAFIK... aku depan lecturer cam bese je..wat hal aku..tp aku melawan gak..tp melawan idea... ade lah seorang member aku (boleh kot dikatakan member).. name die BIB. (bukan name sebenar)... bagi aku mmg dia kaki surau, baik..cakap pon molek..ore kelate la..cuma bg aku, dia ni sangat munafik..kenapa... kalau lecturer, mmg akan kenal dia..sebab dy dok depan.. muka baik...padahal, kelas jarang datang..bukan wat mende..tido je... aku taktahula dia buat apa..sebab tak same bilik...n tak same kolej... penah sekali, dy datang lambat, lecturer tanya kenapa lambat...selambe badak dy cakap dy ade discussion..padahal, muka baru bangun tido..

aku gaduh kt fb tahun lepas dengan dia..pasal student aku wat program kt UUM...konvensyen pelajar kewangan Islam peringkat kebangsaan... pastu, dy cakap aku copy idea dia.. kepala hotak dy... tak copy pon..tu idea aku n students aku (sebelum kena sailang dengan opismate aku yang turut menyatakan tu idea dia)... lantak dy la... bukan peringkat kebangsaan pon... ade la sikit dari UIa, Poli penang pastu dak uum dua tiga kerat... rasa mcam syok sendiri pon ade...hahaha..

tula pasal sedikit sejarah aku yang cuba orang ilangkan...

terima kasih kerana membaca

Mohd Khairy Kamarudin
7.33pm, 21/11/2016, Taman Haji Ali 2, Bachok

No comments:

Post a Comment