Wednesday 16 November 2016

Aku, dia dan sesuatu

Malam ni, malam yang damai.. aku masih gagal untuk melelapkan mata, aku taktahu apa yang aku fikirkan.. fikiranku melayang... aku cuba mengingat sesuatu yang aku cuba lupakan... mmg susah utk aku lupakan.. bertahun aku cuba lupakan... aku cuma teregt je... Ya Allah, maafkan aku.. aku tak patut egt benda tu... 

bertahun dah benda tu terjadi.. tp bila aku kenangkan balik, macam kelakar, macam bodoh... tp itulah aku buat... aku mmg suka menulis... dari dulu.. kdg2 aku suka tulis surat.. hahaha... orang kate mmg old fashion la nak menghantar surat. tp itulah aku... aku teregt satu cerpen yang aku pernah tulis dulu.. aku cuba cari balik cerpen tu.. aku tak pasti mane aku save.. maybe "dia" masih menyimpan cerpen tu.. maybe cerpen tu kali pertama aku siapkan.. adalah dalam 10 part.. aku masih egt tajuknya..

"aku, dia dan sesuatu"

dalam cerpen tu, aku cuba menceritakan keadaan aku dengan si "dia" pada waktu tu... maybe kami dalam keadaan genting.. dalam keadaan "kau tak sepatutnya ada".. tapi perasaan hadir tanpa dipaksa.. maybe masing2 memerlukan seseorang yang dekat .. maka aku luahkan segalanya dalam cerpen tu.. walaupun ade perkara yang tak sepatutnya aku ceritakan dalam cerpen tu, tp itulah cerita sebenar dan keadaan aku pada ketika itu.. aku mahu "dia".. tapi aku tak dapat "dia"... aku cuba dan terus mencuba...

bukan mudah bagi aku untuk menghadapi semua tu... banyak tentangan dan halangan yang aku dan "dia" tempuhi hanya untuk mencapai "sesuatu".. aku bertanya pada diri aku... apa sebenarnya "sesuatu".. aku tak tahu kenapa aku tulis "sesuatu"... mungkin pada masa itu, terkenal dengan ungkapan "sesuatu"..

aku masih egt, aku email kepada "dia".. dan dia baca depan aku... mula2 penuh dengan kegembiraan, seolah2, dunia milik "kita".. penuh dengan tawa... tp di akhir penceritaan, bermulalah episod sedih tentang aku dan "dia".. OMG...

dan pada malam ini.. aku nak bagitahu "dia"... "sesuatu" itu adalah percintaan kita... walaupun kini kau jauh dari mata aku, kau pandanglah bulan.... kita akan tetap melihat bulan yang sama.. terima kasih kerana pernah menjadi teman baik aku, sahabat aku,... aku teregt, ko baca cerpen tu depan aku... lokasi tempat aku egt, nama tempat je aku tak egt...ko nangis depan mata aku... sebab itulah perasaan kami pada waktu itu... nak bersama, tapi ada "pagar" yang menghalang... 

Aku tak tahu ko buat apa pada masa ni... aku rasa ko sedang tidur bersama anak-anak... kau tahu tak, aku sayang ko sangat2... aku cintakan ko... tak pernah padam pon perasaan aku pada ko... namun jarak telah memisahkan kita.. aku terima.. n aku pasti ko pon menerima..ini lah takdir kita.. aku tak pernah melupakan ko...sejak dari awal kita bertemu di "situ", sehinggalah arini...


Aljoni

17 November 2016, 1.49am, Taman Haji Ali 2.

No comments:

Post a Comment