Saturday 24 August 2013

Kasut......

Aku seorang yg sangat teliti pada kasut sebab aku sangat meminati kasut... tp dlm byk2 kasut, kasut yg paling aku suke adelah JACK PURCELL (JP)... mungkin sesetengah org kate, takde istimewa pon kasut tu... secara jujurnya aku suke JP yang kain berbanding kulit. aku mmg suke kain mybe sebab tak berbau... 1st kasut yg aku beli adalah JP ... time tu zaman2 Grunge.. aku bukanlah seorang budak grunge.. tp aku minat style kasut tu... aku beli kasut tu kaler oren, tp last aku tgk kasut tu sebelum mama aku buang kasut tu kaler biru... how can??? dari kaler oren leh jd kaler biru...hahaha... bile beli je kasut tu, terus aku rendam dengan klorok, bg nampak cam pudar.... sizen je... maybe trend zaman tu.. tp rasanya zaman skrg ni, budak2 tk pakai dah kasut camtu....
kasut kedua aku beli JP time aku zaman ngaji kat UUM.. guna utk p kelas... lawak kan..? pakai baju formal, tp kasut JP... aku beli limited edition JP kaler putih susu...putih ke... time tu harga kasut tu hampir rm200... tp minat aku pada JP sngt2 mendalam... aku beli gak walaupun aku mmg kedekut duit...aku mmg sayang kasut tu.... n kadang2 aku masih pakai kasut tu.... mmg dah sizen... siap ade gam lagi.. koyak2... kalau ade rezeki, aku share lah gmbar kasut tu... kdg2 ade gak kawan2 satu U dulu tegur... gaji dah besar pon, masih pakai JP sizen...hahaha.. aku tak kesah, janji aku puas ati dgn kasut yg byk berjasa pada aku...
waktu aku master pon, aku still pakai kasut tu... siap pergi kelas, pakai dgn takde stokin, seluar senteng... hahaha... mmg lawak.. muka nampak cam cerdik, tp imej mmg hancur... aku mmg tk pandai bergaya.... aku lebih mementingkan keselesaan berbanding pakai yg stylo, tp hakikatnya, berapa banyak duit mak abah atau duit gaji dihabiskan....hahaha...
aku ade gak kasut kulit.. kasut kulit aku yg pertama jenama Rock (taktau ada lagi tak kasut tu).. tp aku kurang minat sgt kasut tu...n kasut tu, masih ada lagi dalam simpanan kat rak kasut umah aku.. aku beli masa aku tingkatan 2... bayangkan.. kasut pada tahun 2000 masih ada lagi... just aku je jarang pakai.. aku egt kasut tu aku beli dlm rm80... 12 tahun kemudian, aku beli kasut kulit baru.. jenama CAMEL... maybe sebab dah ade duit pinjaman baru masuk.. aku beli time diskaun.. dptlah dalam rm200.. mmg aku selesa kasut tu... n style aku, mmg aku tak suke pakai stokin... so mmg kelakar la.. kaki aku dah le berpeluh.. tapi kedua2 kasut ni memberikan keyakinan pada aku bahawa kaki aku tak berbau... hahaha
itulah ceritaku ttg KASUT... selain daripada kasut2 di atas, aku ade gak kasut2 lain seperti kasut kerja (DR CARDIN), kasut nak hentak orang (DR MARTENS), kasut utk epi2 (DC)...
hahaha....itu sahaja entry aku tentang kasut....
so? publish!

No comments:

Post a Comment