Friday 13 January 2017

Jerung makan bilis, perangai macam iblis

Pergh!!! keras tak tajuk posting aku arini..

Mmg keras... mmg beremosi aku arini.. bukan arini...tetapi beberapa hari yang lalu..

skrg ni, musim staf2 akademik buat laporan nilai prestasi tahunan.. semua orang benci buat benda tu sebab banyak sangat kena isi.. surat2 semua untuk pembuktian kadang2 dah ilang..letak mane pon taktahu.. mmg serabut... nak mencari dah satu hal..pastu, nak kena pulak kira markah..kalau tak cukup minimum, takleh pulak nak gaji..aduhai...

dalam sibuk2 wat keje tu, tetiba dengar salah seorang lecturer tepi meja aku ni... bising2 pasal nama penulis dalam jurnal.. kesahnya begini...

Aku pernah menghadiri satu mcm ucapan daripada orang penting universiti..so semua staff datang.. tetibe kawan2 pelik, kenapa aku dtg..besenya time ni la MC..time ni la tercirit..haha.. sebab aku mlas nk dgr..aku pikir skrg nak p sambung belajar..

pastu, salah seorang ORANG PENTING DAN BERPANGKAT di universiti aku panggil ex-student dy (skrg lecturer kt tempat aku).. minta cari orang utk buat paper... pasal Islamic finance.. so dy panggilla bos aku Dr Az (bukan name sebenar) dan beberapa orang termasuk aku.. so orang ni, cadangkan ke kitorang la. buat paper.. kepakaran dia bidang CROWFUNDING.. pergh... aku sendiri taktahu mende.. mcm penah dgr..tp takde pon rasa nak amek port.. kalau korang nak tahu... sebenarnya tajuk crowdfunding ni sesuai untuk buat phd atau master..cume kepakarannya aku tak nampak.. so kami berempat (Aku, Dr Az, Fi dan Zi) pon bertungkus lumus buat paper bertajuk crowdfunding..kena siapkan dalam 4 hari sebab nak antar ke conference.. aku senang je.. sebab lappy aku penuh dah software2 yang boleh membantu membuat research..so mmg laju la keje..diorang la dok terkial2...

pastu bila dah siap, antar la kepada orang tu (Prof MH).. so prof tu tk tgk pon aku rasa.. terus p present kat Global Conference on Islamic Finance kat pakistan.. mmg sedapla dia dapat p pakistan.. prof kot.. mmg penuh la dengan sponsor.. so bila da present... kami minta la softcopy...dy taknak bagi.. last2 si Dr Az p la ngadap dya... minta.. dapat... tp

NAMA KITORANG TAKDE!!!  nama Prof MH je ade... pergh... kepala timun dy... mmg aku rasa perangai ko mmg cam iblis. ko dah kerahkan tenaga kitorang,,,pastu nama ko je ade...aku takdelah kesah sangat name tu nombor berapa sebab sumbangan aku sikit je.. tp ade lah juga...pastu paper tu dapat pujian melangit kat sane.. padahal dy takde pon bagi sepatah sumbangan...mcm iblis perangai kau..

Serius la..aku mmg tak suke benda gitu... ibarat ko telah merogol hasil kerja aku.. cukup la hasil kerja aku kena rogol dengan kwn2... time aku buat paper, atas dasar ihsan, aku letak name diorang..tp bile diorang (pun tak buat, amek paper student master diorang)... takde letak name aku..mmg unfair la... tp aku takdelah terlalu kesah sangat... sebab kalau paper yang bukan bidang kepakaran aku, aku jarang ank involve atau minta letak nama aku..

Pesanan aku untuk para ahli akademik,... pekerjaan kita merupakan pekerjaan yang mulia.. tapi kenapa perlu wujudnya unsur iblis... mmg perangai cam iblis ea...suka sontot keje orang lain..

kerana pangkat dan jawatan... kepala timun!!!

Khairy
13/1/2017, 6.56pm
Cabin, UMK

No comments:

Post a Comment