Thursday 12 January 2017

Aku patut halang kau pergi.............

Aku pernah menghadapi satu dilema.... antara menghalang atau melepaskan... aku mampu untuk menghalang.. n aku juga mampu untuk melepaskan.... tula.... aku tak suke pergi hantar orang ke stesyen bas...naik bas... sangat aku tk suke..

Waktu sem 3 time aku degree... ujung sem.. pas exam..besenya, aku mmg balik paling last...sbb kunci gate UUM aku pegang.. hahaha...aku suke balik last sbb aku suke tgk u kosong.. boleh test gokart, naik beskal, jalan2 tepi tasik... mlm2 boleh cari makanan kt kuala perlis... eh melalut pulak..

time tu, aku ade suke seorang awek ni.. sgt suke...aku rasa dia suke aku gak... sebelum dy balik, dia minta aku antar dy balik... tp...... sygnya, dia balik nk p jumpa 'seseorang'.. pergh.... rasa mcm tugu negara plak.. rasa mcm ati dikoyak2... kenapa ye... aku hanya membenarkan...

pada malam aku nak kena hantar dy, bas dy kul 8... aku kena maghrib dulu..dalam 7.30 aku kutip dy kat kolej... pastu terus lelaju pergi ke stesyen bas kat changlun.. pasal kat kejar bas dy..

aku nampak dy naik bas... pakai baju tshirt kaler hijau.... pakai kasut yang aku belikan ke dia... aku nampak dy naik bas... sebelum dy naik bas,.. ade lah drama kat stesyen bas..

aku cakap, "weh, jaga diri baik2.. aku syg ko weh..."

dia jawab, "aku sayang ko juga khairy. jaga diri baik2."

kenapa ye... pada malam tu, aku rela menghantar dia...padahal aku boleh halang dy... aku mampu halang dy pergi...aku boleh n mampu hantar dia balik ke kg dy..aku sanggup...aku sanggup....

kalau aku halang dy pergi, mesti dia.......................... aku..............

dan pada hari ini .... (taknak sambung)...

dan pade awek tu, tahniah kerana berjaya menggugat ati aku... semoga ko berbahagia bersama dengan siapa yang kau pilih... aku gembira...

Aljoni
13/1/2017, 3.59pm
Kabin, UMK, PC

No comments:

Post a Comment